Proces wnioskowania o dofinansowanie dla Ochotniczych Straży Pożarnych na zakup samochodów ratowniczo-gaśniczych rozpoczęty

Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej ogłasza początek procesu wnioskowania o środki finansowe na zakup samochodów ratowniczo-gaśniczych. Wnioski mogą składać jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych. Dofinansowanie pochodzi ze środków przekazanych z budżetu państwa, a także funduszy przekazanych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkie Fundusze Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Cały proces wpisuje się w ramy Porozumienia pomiędzy Ministrem Spraw Wewnętrznych a Ministrem Klimatu i Środowiska. Porozumienie to skupia się na współdziałaniu w obszarze zwalczania różnorodnych zagrożeń dla środowiska naturalnego.

Wszystkie jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych, które są zainteresowane uzyskaniem dofinansowania na zakup nowych samochodów, powinny nawiązać kontakt z odpowiednią komendą powiatową lub miejską PSP. Tam będą mogły złożyć swój wniosek, korzystając z dedykowanej aplikacji o nazwie „Zakupy samochodów OSP 2025”. Aplikacja ta służy jako wielokryterialny model rankingowy, co ułatwia porównanie i ocenę wniosków.